Handelsvillkor

1. ALLMÄNT

1.1. PerfectJeans.se är en webbplats som drivs av Perfect Jeans ApS (hädanefter kallat "Perfect Jeans", "oss" eller "vi"), ett företag registrerat i Danmark under CVR-nummer 40587438 med adressen Abildvej 5A, 5700 Svendborg.

1.2. Vårt momsnummer är DK40587438.

1.3. Perfect Jeans kan kontaktas för frågor angående dessa villkor och bestämmelser eller frågor relaterade till beställningar och köp på följande e-postadress: support@perfectjeans.com.

1.4. Dessa villkor och bestämmelser reglerar försäljningsvillkoren för alla beställningar som görs av kunden (hädanefter kallad "du" eller "kunden") på domänen perfectjeans.se, från det att du lägger en beställning till betalning och leverans. Genom att beställa en produkt accepterar du att vara juridiskt bunden av dessa villkor och bestämmelser. Se till att du har läst och förstått dem innan du gör en beställning. Kunden och Perfect Jeans benämns hädanefter gemensamt som "parterna."

1.5. Perfect Jeans förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor och bestämmelser från tid till annan. Den nya versionen kommer inte att ha retroaktiv verkan, och parterna är endast bundna av de villkor och bestämmelser som finns online den dag då beställningen görs.

1.6. I dessa villkor och bestämmelser har följande termer följande betydelser: a) "Webbplats" avser domänen www.perfectjeans.se. b) "Du" avser kunden som gör en beställning. c) "Kund" eller "kunden" avser personen som gör en beställning. d) "Arbetsdag": en dag som varken är (i) en lördag eller söndag, eller (ii) en helgdag i kundens land. e) "Beställning" avser den beställning du har skickat in på webbplatsen för att köpa varor från oss. f) "Innehåll" avser alla texter, grafik, videor, bilder och all annan information som publiceras på webbplatsen. g) "Tredjepartswebbplatser": alla webbplatser som inte tillhandahålls av Perfect Jeans. h) "Kontrakt" avser den beställning du har lagt för att beställa produkt(er) i enlighet med dessa villkor och bestämmelser.

2. INGÅENDE AV KONTRAKTET

2.1. Genom att lägga en beställning på webbplatsen erbjuder du dig att köpa produkter som omfattas av dessa villkor och bestämmelser.

2.2. Du måste vara minst 18 år gammal och säkerställa att all information du tillhandahåller oss är korrekt.

2.3. Parterna är överens om att bilderna av varorna till försäljning på webbplatsen inte har något avtalsmässigt värde.

2.4. Perfect Jeans förbehåller sig rätten att neka alla köp som görs av dig av legitima skäl, till exempel om vi inte kan behandla din betalning eller om en produkt är slutsåld. Om din beställning accepteras kommer vi att informera dig via e-post som beskrivs i bestämmelse 2.5.

2.5. Webbplatsen kommer att vägleda dig steg för steg för att slutföra ditt köp och lägga din beställning. Du kommer att få en översikt med all detaljerad information om din beställning innan du slutför ditt köp. Vi rekommenderar starkt att du kontrollerar alla detaljer i din beställning innan du slutför ditt köp, eftersom vi inte kan garantera att vi senare kan ändra din information.

2.6. Du kommer att få en beställningsbekräftelse till den registrerade e-postadressen med alla detaljer om ditt köp när du har lagt en beställning på webbplatsen. Denna e-post är endast en bekräftelse på din beställning och är inte ett köpeavtal. Ett avtal mellan parterna om köp av beställningen kommer att upprättas när din beställning har skickats och lämnat vårt lager.

2.7. Produkterna är beroende av tillgänglighet. Om en vara blir slutsåld mellan tiden då du lägger en beställning och den tid då vårt lager behandlar den, kommer vi att annullera köpet av den aktuella produkten eftersom den inte längre är tillgänglig. I så fall kommer vi att meddela dig om detta och utfärda en återbetalning.

2.8. Om vi av någon anledning inte kan uppfylla din beställning kommer du att få ett annulleringsmeddelande via e-post. Om betalningen redan har dragits för en sådan annullerad beställning kommer vi att återbetala samma belopp med samma metod som användes för att göra betalningen. Om alternativa arrangemang behövs av någon anledning kommer Perfect Jeans att kontakta dig.

3. PRIS OCH BETALNING

3.1. Priserna som anges på webbplatsen gäller för alla beställningar som görs via webbplatsen. Alla priser inkluderar moms (om tillämpligt). Fraktkostnader och eventuella andra avgifter som kan gälla kommer att debiteras utöver detta och visas tydligt under utcheckningsprocessen.

3.2. Perfect Jeans förbehåller sig rätten att ändra eller uppdatera information när som helst utan förvarning, inklusive fel i priser, bilder, detaljer och beskrivningar som visas på webbplatsen.

3.3. Om felaktig information har angivits för någon produkt som du har köpt, tveka inte att kontakta vår kundservice enligt de villkor som anges i avsnitt 1.3 i dessa villkor och bestämmelser.

3.4. Vi erbjuder olika betalningsmetoder. Du hittar alla betalningsmetoder som är tillgängliga för ditt land under utcheckningsprocessen.

Observera att vi inte accepterar kontanter eller checkar.

3.5. Alla betalningar är föremål för valideringskontroller och godkännande av den betalningsleverantör du har valt. Om leverantören vägrar eller av någon anledning inte tillåter betalning kommer du att meddelas via e-post och/eller under försöket att göra beställningen.

3.6. Om leverantören vägrar eller av någon anledning inte tillåter betalning kommer beställningen att annulleras och du kommer att meddelas via e-post och/eller under försöket att göra beställningen.

3.7. Ibland kan vi erbjuda specialerbjudanden och rabatter på vissa produkter på webbplatsen. Användarvillkoren i samband med specialerbjudanden eller rabatter kommer att anges vid utfärdandet. Du kan använda 1 rabattkod per köp.

3.8. Vi förbehåller oss rätten att dra tillbaka sådana specialerbjudanden eller rabatter när som helst utan förvarning.

3.9. Observera att Perfect Jeans inte är ansvarigt för eventuella bank- eller överföringsavgifter.

3.10. Det finns 1 gratis byte per beställning. Därefter kostar varje etikett 40 DKK. Om du vill ha en återbetalning kommer 35 DKK att dras för returetiketten när återbetalningen krediteras.

4. FRAKT OCH LEVERANS

4.1. Fraktkostnader debiteras utöver produktens inköpspris, där det är relevant, och inkluderas vid utcheckningen innan du betalar.

4.2. Vi strävar efter att skicka beställningar inom en (1) arbetsdag efter orderbekräftelsen. Observera att frakttiden kan ta längre tid på grund av högsäsong, oväntade händelser eller produktens tillgänglighet.

4.3. Vi gör en reservation på kortet som används för köpet för att säkerställa att det finns tillräckliga medel för att slutföra transaktionen. Produkten du har köpt kommer inte att skickas förrän beställningen är slutförd och betalningen är reserverad.

4.4. Du kommer att få en fraktbekräftelse via e-post när ditt paket har skickats, vilket anger en uppskattad leveranstid. Den utlovade leveranstiden börjar från det ögonblick du får ditt bekräftelsemeddelande.

4.5. Beroende på var du befinner dig kommer du att ha olika leveransalternativ. Leveransavgiftens storlek beror på det leveransalternativ du väljer. Du hittar alla leveransmetoder som är tillgängliga för ditt land under utcheckningsprocessen.

4.6. Du måste tillhandahålla oss fullständig och korrekt leveransadressinformation, eftersom vi inte kan garantera att vi kan ändra det efter köpet. Kunden är ensam ansvarig för leveransfel på grund av bristande eller felaktig information eller fel i leveransadressen.

4.7. Våra transportörer kommer att göra sitt bästa för att leverera din beställning inom den utlovade leveranstiden. Förseningar är dock ibland oundvikliga. Kontakta vår kundservice om du inte har fått ditt paket inom den förväntade leveranstiden.

4.8. Våra transportörer levererar inte på helger och helgdagar.

4.9. Om kunden väljer att få paketet levererat till sin hemadress kommer fraktföretaget att försöka leverera paketet till hemadressen. Om paketet inte kan levereras kommer det att skickas vidare till ett utlämningsställe eller ett postkontor nära kunden.

4.10. Det är kundens ansvar att hämta sitt paket inom den tidsram som anges av transportören. Om paketet inte hämtas inom denna tidsram kommer det att returneras till Perfect Jeans och varorna kommer att lagerföras. Perfect Jeans kan därför inte garantera att varorna kan levereras igen.

Om kunden inte hämtar paketet förbehåller sig Perfect Jeans rätten att annullera köpet. Äganderätten till varan övergår normalt till kunden vid betalning, men om kunden inte uppfyller sin skyldighet att ta emot varan kan Perfect Jeans häva avtalet och betrakta köpet som annullerat.

Om varorna fortfarande finns i lager kan kunden begära en ny leverans, förutsatt att betalningen inte har återbetalats. Perfect Jeans förbehåller sig rätten att ta ut en avgift för att täcka de extra kostnaderna i samband med en ny leverans. Om varorna inte längre är tillgängliga, eller om kunden önskar att få köpet återbetalat även om varorna fortfarande finns i lager, kommer en avgift på 100 DKK att tas ut för att täcka kostnaderna i samband med det ohämtade paketet.

5. ÅNGERRÄTT, RETURER OCH ÅTERBETALNINGAR

5.1. Du har 14 dagars ångerrätt. Om du vill returnera en vara kan detta göras genom returportalen på webbplatsen. Observera att du själv ansvarar för kostnaden för att returnera din(a) vara(or) till oss. Priset för vår returetikett kommer att visas i returportalen. Priset för returetiketten kommer att dras från återbetalningen när vi behandlar kundens returpaket.

5.2. Returer accepteras förutsatt att produkten är i sitt ursprungliga skick, otvättad, utan lukt, utan djurhår och med alla etiketter fortfarande fästa. Varorna måste vara i nyskick så att vi kan sälja dem vidare. Om produkten inte är i nyskick förlorar du inte din ångerrätt, men du kan bli debiterad för det värdefall som uppstått. Om produkten är värdelös efter användning kan pengarna inte återbetalas.

5.3. Kunden är ansvarig för att paketet kommer säkert fram till Perfect Jeans adress enligt punkt 1.1. Perfect Jeans hämtar inte paket på utlämningsställen, postkontor eller andra platser. Alla returer måste därför levereras till Perfect Jeans adress.

5.4. Så snart din retur når vårt lager och har behandlats av oss kommer vi att utfärda en återbetalning eller byta din vara enligt kundens önskemål. Returprocessen kan ta upp till två (2) veckor från det ögonblick vi har mottagit din beställning tillbaka. Perfect Jeans förbehåller sig rätten att neka en byte och utfärda en återbetalning för den returnerade varan. Om du önskar en byte och varan inte finns i lager kommer ett elektroniskt presentkort att utfärdas och skickas till din e-post. Om du är inom ångerrätten kan detta presentkort annulleras genom att skicka oss skriftligt meddelande.

5.5. När vi har behandlat din retur kommer du att få en kreditnota via e-post. Du kommer sedan att få din återbetalning inom två (2) till fem (5) arbetsdagar. Vi återbetalar det betalda beloppet med hänsyn till eventuella rabatter. Om du har använt en rabattkod eller ett erbjudande i samband med ditt köp och orderns totala värde är mindre än eller lika med värdet av rabattkoden som ett resultat av att du efterföljande har returnerat en del av din beställning förbehåller vi oss rätten att debitera dig det ursprungliga priset för de varor du behåller eller för frakten om beställningen inte längre uppfyller villkoren för rabatten.

5.6. Återbetalningen inkluderar inte leveransavgifter som du har betalat utöver standardleveransen. Standardleveransen är alltid det billigaste leveransalternativet. Alla återbetalningar kommer att göras med samma betalningsmetod som du använde för att köpa produkten. Om du betalar via faktura kan din betalningsleverantör komma att kontakta dig för att utfärda återbetalningen.

5.7. Observera att du endast kan returnera produkter som köpts på webbplatsen.

5.8. Observera att du kommer att debiteras för de kostnader Perfect Jeans ådragit sig i samband med en byte om du väljer att returnera den bytta varan. Det finns 1 gratis byte per beställning.

6. ANSVARSBEGRÄNSNING OCH GARANTIER

6.1. Vi ger inga garantier avseende denna webbplats eller den information, de material eller det innehåll som tillhandahålls. Vi garanterar inte att webbplatsen kommer att vara kontinuerligt tillgänglig eller att informationen på denna webbplats är sann, icke-vilseledande eller korrekt.

6.2. All information och allt innehåll på webbplatsen får inte tolkas som att Perfect Jeans ger råd av något slag.

6.3. Du accepterar att inte använda någon av våra produkter för kommersiella, affärsmässiga eller återförsäljningsändamål, och vi utesluter ansvar för inkomst-/vinstförlust, förlust av kontrakt, förlust av affärer, förlust av möjlighet eller förlust av rykte.

7. VARUMÄRKEN

7.1. Varumärken, namn och logotyper på webbplatsen är registrerade och oregistrerade varumärken som tillhör Perfect Jeans. Förhands skriftligt tillstånd från Perfect Jeans krävs för användning av något varumärke, bild eller video från webbplatsen. Det är därför strängt förbjudet att kopiera, reproducera, ladda ner, posta, överföra eller distribuera något innehåll som härrör från webbplatsen på något sätt.

8. KLAGOMÅL

8.1. Vi tar alla klagomål mycket seriöst och försöker lösa tvister så snart de uppstår. Kunder som vill lämna in ett klagomål uppmanas att kontakta vårt kundserviceteam så snart som möjligt enligt de villkor som anges i avsnitt 1.3 eller genom att använda kontaktinformationen på webbplatsen (https://perfectjeans.se/pages/kontakt).

9. INTEGRITETSPOLICY

9.1. Personuppgifter som lämnas till Perfect Jeans ApS kommer endast att delas med: • företagets interna avdelningar • utvalda och betrodda tredje parter som kan använda dina personuppgifter för att leverera varor eller tjänster som du har beställt • affärspartners för att registrera och underhålla ditt användarkonto.

9.2. För att kunna vidareutveckla och förbättra www.perfectjeans.se för vi statistik över hur du använder webbplatsen. Personuppgifterna registreras hos Perfect Jeans ApS och lagras i enlighet med dataskyddslagen, varefter uppgifterna raderas. Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter tillräckligt skydd.

Hos Perfect Jeans ApS har du alltid rätt att skicka dina invändningar mot registreringen till oss. Du har också rätt att få insyn i vilka uppgifter som har registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt dataskyddslagen. Förfrågningar i detta avseende skickas till: support@perfectjeans.com.

10. KONFLIKT OM VILLKOR

10.1. Vid konflikt eller motsättning mellan bestämmelserna i dessa villkor och andra relevanta villkor, policyer eller meddelanden, kommer de andra relevanta villkoren, policyerna eller meddelandena som specifikt gäller för en viss sektion av Perfect Jeans inte längre att vara giltiga.

11. OGILTIGHET

11.1. Om någon bestämmelse i dessa villkor och bestämmelser blir opraktisk eller ogiltig i någon jurisdiktion, domstol eller myndighet, förblir den återstående bestämmelsen och alla andra bestämmelser fullt giltiga och verksamma.

12. LAG OCH TVISTER

12.1. Dessa villkor och bestämmelser styrs av och tolkas i enlighet med dansk lag.

12.2. Avtal som ingås via webbplatsen och eventuella tvister som uppstår eller har samband med dessa omfattas av dansk lag. En förlikning (genom ett ombudssystem) ska övervägas innan rättsliga åtgärder vidtas. Om denna lösning misslyckas ska danska domstolar ha icke-exklusiv behörighet att avgöra eventuella tvister som följer av dessa villkor och bestämmelser. Denna bestämmelse fråntar inte europeiska konsumenter deras nationella lagstadgade rättigheter.

12.3. Vid oenighet eller krav i samband med dessa villkor kommer vi att följa den danska konsumentombudsmannens bedömning eller motsvarande myndighet i det aktuella landet.

Villkoren uppdaterades senast den 20 augusti 2024.